Allò que no es comunica no existeix

Allò que no es comunica no existeix

Sembla una obvietat però no em cansaré mai de repetir-lo: allò que no es comunica passa totalment desapercebut per als altres. O el seu abast és molt limitat.

I es que sovint tendim a pensar que pel simple fet d’oferir un bon producte o servei, la resta del món l’ha de conèixer, saber que existeix i interessar-se per ell. I això, en el món que vivim, amb tanta informació i impactes diaris és, simplement, una utopia.

La paraula “comunicació” té molts matisos en l’àmbit dels negocis i l’empresa. Parlar del teu producte o servei amb un client és comunicar. Però també ho és fer publicitat -en qualsevol suport i mitjà- o fer una publicació a la xarxa social de moda.

Podríem parlar molt sobre la comunicació però en aquest post ens centrarem en la comunicació corporativa.

Què és la comunicació corporativa? 

Podríem definir la comunicació corporativa com un conjunt d’accions que tenen com a objectiu explicar a la resta del món qui ets, què fas i com ho fas. I els principals destinataris d’aquestes accions de comunicació corporativa seran els mitjans de comunicació.

En el fons, la comunicació corporativa és una estratègia més per donar visibilitat al nostre negoci. Això sí, contràriament a la publicitat, els resultats solen arribar a mig i llarg termini ja que es basa en explicar les coses d’una manera més distesa, amable i menys intrusiva.

Els mitjans de comunicació

Algú pot tenir la temptació de pensar que els mitjans de comunicació -diaris, ràdios, televisions, premsa digital- són una cosa del passat. Que per explicar el que fas i donar-te a conèixer ja no són necessaris i que estan condemnats a desaparèixer. Total, la tenim les xarxes socials.

Res més lluny de la realitat. Si bé és cert que les xarxes socials, la publicitat i el màrqueting online són imprescindibles en la estratègia comercial de qualsevol negoci -per petit que sigui- no es pot deixar de banda la comunicació corporativa.

Raons per mimar la comunicació corporativa

  1. Els mitjans de comunicació tenen audiència. Arriben a les persones.
  2. La majoria de mitjans de comunicació tenen una certa credibilitat.
  3. Aparèixer a un mitjà de comunicació beneficia el nostre SEO.
  4. Sortir a un mitjà reforça la nostra imatge de marca i millora la nostra reputació.

Per a tot tipus de negocis

La comunicació corporativa és vàlida per a tot tipus de negocis. Per a tots els sectors i per a tots els tamanys d’empresa. Només cal seleccionar els mitjans adequats en funció del nostre target o públic objectiu.

És llògic pensar que si som un negoci local hem d’anar a buscar mitjans de comunicació locals i si el nostre abast és més gran, ens interessaran més els mitjans autonòmics o estatals.

Tips per col·laborar amb mitjans de comunicació

Et deixo algunes idees per començar a elaborar la teva estratègia de comunicació corporativa.

  1. Elabora continguts per una secció d’un diari digital relacionada amb la teva activitat.
  2. Col·labora en un programa de ràdio local. O fes-ho tu mateix.
  3. Recopila adreces de correu electrònic de mitjans de comunicació i envia notes de premsa.
  4. Fes un apartat sobre comunicació corporativa al teu web.
  5. Col·labora amb alguna revista local o especialitzada.

Una comunicació corporativa ben treballada al llarg del temps dona bons resultats. Tot és començar. Creu-me. T’ajudo?

About the author

Josep Lluís Vidal administrator

You must be logged in to post a comment