Facebook torna a donar més visibilitat a les pàgines
Des del moment que Facebook va decidir canviar el seu model de difusió de publicitat, les pàgines d’empresa han anat perdent visibilitat de forma progressiva.
Fa 3 anys es parlava que un post d’una pàgina d’empresa que no comptés amb cap mena d’interacció per part dels usuaris (likes, compartcions i comentaris) podria arribar a ser vist, com a molt, per un 15 ó 20 per cent dels seguidors totals de la pàgina. Aquesta xifra va anar caient en picat fins a situar-se darrerament en el 3-6 per cent, un abast realment ridícul.
Doncs bé! Estem d’enhorabona ja que Facebook ha anunciat al seu blog d’empresa que tornarà a modificar el seu algoritme per donar més visibilitat orgànica a les pàgines d’empresa i aconseguir així que tinguin més visibilitat sense haver de passar necessàriament per caixa.
Ara bé, les pàgines no tornaran a tenir la visibilitat que tenien abans, ni molt menys. Facebook diu que aquest canvi, que van començar a aplicar el passat mes de maig, “no implicarà que els usuaris vegin més continguts de pàgines i grups” sinó que més aviat, donarà “prioritat al contingut de pàgines i grups que més interessen a un usuari”, diu el comunicat de la companyia de Zuckerberg.
Com sap Facebook el que més li interessa a un usuari?
La pregunta del milió de dòlars 🙂
Partim de la base que Facebook sap moltes coses dels seus més de 2.000 milions d’usuaris que té arreu del planeta. Tant per la informació que li facilitem a l’hora de crear el compte com per tot allò que fem i el que no fem quan fem servir -o no- la xarxa social.
Però aquesta vegada, a més, han fet una enquesta entre un grup de gent per saber quins continguts interessen als usuaris a més de les actualitzacions dels seus amics.
En el comunicat Facebook diu que tindrà en compte el temps que una persona fa que segueix una pàgina -no és el mateix seguir una pàgina i deixar de seguir-la al dia següent que seguir el que publiquen durant tot un any-, la freqüència amb la que algú “s’involucra” amb la pàgina, és a dir, la fidelitat a l’hora de fer ‘likes’, comentaris i comparticions i també -atenció- la freqüència amb la que la pàgina publica nou contingut.
Bé, haurem de seguir amb atenció aquests canvis que, com sempre, Facebook no implementa de forma massiva. De fet, la publicació d’aquesta informació prové del blog en anglès de la companyia. de manera que és perfectament viable que aquests canvis encara tringuin una mica en aplicar-se a nivell global.
Explica’ns en els comentaris o a les xarxes socials si has notat un augment de la visibilitat de la teva pàgina de Facebook.