Organització del temps i dels arxius amb Google Drive i Google Calendar

Organització del temps i dels arxius amb Google Drive i Google Calendar

Moltes vegades no saps per què s’acaba el dia i les tasques que tenies pendents s’han quedat sense fer. Una incorrecta organització del temps i una mala gestió dels arxius en són els culpables.

Gràcies a eines com Google Calendar i Google Drive podem solucionar molts mals de caps i fer que la nostra vida sigui molt més fàcil.

Personalment, us puc dir que jo utilitzo tres eines per organitzar-me el temps, les tasques i els arxius.

Organització del temps

google calendar i google drive

 

-Utilitzo Google Calendar per tenir organitzats tots els calendaris: personal (m’apunto els metges dels meus fills, reunions de l’escola, dinars o sopars de família…); treball personal (tots aquells esdeveniments/tasques que no requereixen ser compartits) i treball compartit (les reunions/esdeveniments que requereixen ser vistes per les persones que utilitzen el mateix calendari). Puc posar cada calendari amb un color diferent, d’aquesta manera puc saber a quin calendari pertany cada esdeveniment.

Gràcies a Google Calendar la meva vida està millor organitzada, ja que quan s’acosta un esdeveniment l’aplicació m’avisa amb una notificació al mòbil i m’arriba un correu electrònic. Alhora, amb Google Maps, puc escriure l’adreça a l’apartat de notes per tal que el programa em mostri el camí per arribar a la reunió.

google calendar i google drive

Agenda de paper. Siiii!!! Ja sé que amb les tecnologies d’avui dia et pot sorprendre que encara utilitzi una agenda…de paper Però… m’encanta apuntar-me les coses, les tasques diàries, els apunts d’última hora…

A l’agenda de paper, cada dilluns, m’apunto totes les feines/tasques que he de realitzar per tota la setmana. Després li poso un número per prioritat i després les hores que li haig de dedicar a cada tasca. D’aquesta manera puc saber quina tasca és la més important i quant de temps l’hi dedicaré. A continuació reparteixo les tasques per prioritat i m’adapto a les hores lliures.

M’agraden molt les agendes de Mrwonderful, és per això que les utilitzo.

google calendar i google drive

Planificador mensual. Amb aquest planificador tinc una vista mensual del meu calendari editorial i les planificacions mensuals de les xarxes socials. Puc organitzar i veure amb una ullada la durada d’esdeveniments programats, publicacions, etc. És una versió “neta” del Google Calendar, ja que amb aquest planificador només poso els esdeveniments del blog i les xarxes socials.


Organització dels meus arxius

Google Drive m’ha solucionat la organització dels meus documents.

Té les següents característiques:

  • La seva versió gratuïta et deixa emmagatzemar fins a 15Gb
  • Pots compartir carpetes i arxius (et deixa escollir si la persona amb la qual comparteixes pot veure, veure i editar o també ser el propietari de la carpeta)
  • Funciona amb Gmail i Google Fotos, d’aquesta manera tens tot al teu abast
  • Compta amb aplicacions per treballar documents com fulls de càlcul, documents de text i presentacions.
  • Pots crear formularis de Google
  • Escaneja documents per guardar-los directament a la carpeta seleccionada
  • Pots treballar sense connexió. Així, no cal que estiguis connectat a internet per poder gestionar els teus arxius

 

L’organització del temps en una empresa és molt important, ja siguis un empresari amb molts treballadors o un petit autònom que comença el seu projecte. És essencial portar un control del temps i de la documentació que genera el negoci i poder compartir tot això amb els teus treballadors per tal d’augmentar l’eficiència i la productivitat.

Espero que t’hagi agradat aquesta entrada 😉

Recorda que el dia 3 de Març tenim un curs més ampli en el que t’ensenyarem com gestionar les eines de Google. Et pots apuntar al nostre Curs “Ús de Google Drive i Google Calendar per a professionals”.

About the author

Judit Cano administrator

    You must be logged in to post a comment