Quina importància té una bona imatge a les xarxes socials per a la teva empresa?

Quina importància té una bona imatge a les xarxes socials per a la teva empresa?

“Una imatge val més que mil paraules”. Segur que has sentit moltes vegades aquesta frase al llarg de la teva vida. Doncs sí, realment és molt important una bona imatge a les xarxes socials. Per molts aspectes, però més encara per al teu negoci.

Escollir una bona imatge per una entrada del blog, per un post a Facebook o a Instagram, per a la creació de la imatge de perfil de les teves xarxes socials, o fins i tot per posar com a foto de perfil al Whatsapp del mòbil… És tan important que, fins i tot, una imatge poc adient et pot fer perdre seguidors.

Però tranquil, en aquest post et donarem unes pautes a seguir per tal que això no passi.

Podem dir que les principals xarxes socials dedicades 100% a la publicació d’imatges són:

Facebook també és una gran xarxa social que fan servir moltes empreses per publicar continguts amb imatges. Tot i això la seva naturalesa no és 100% visual.

A continuació et donaré uns consells generals per tal que tinguis una bona imatge a la teva xarxa social.

L’estratègia de màrqueting

Primer de tot has de saber quina estratègia de màrqueting vols seguir per al teu negoci. Tenir clara la teva organització mensual i setmanal (calendari de continguts) per tal de fer les publicacions correctes i obtenir un bon balanç de resultats. A partir d’aquí pensa a seguir sempre els mateixos paràmetres per a les fotografies a la teva xarxa social (filtres, resolució, colors,…).

una bona imatge a les xarxes socials

Ara hem de començar a fer la publicació. En primer lloc, has de tenir molt clar quin és el missatge que vols transmetre. Posem un exemple.

L’Enric té un taller mecànic i tant a Facebook com a Instagram cada setmana penja notícies relacionades amb el món del motor. Aquesta setmana vol que els seus clients i seguidors tinguin en compte la importància del canvi de pneumàtics ara que vindrà la temporada de neu i gel. L’Enric penja una imatge d’ell al seu taller fent el canvi de pneumàtics a un vehicle. En aquesta imatge es veu a ell, amb la dessuadora i els pantalons a joc amb el logo de l’empresa a l’esquena. L’entonació de la fotografia l’ha fet en blanc i negre, més aviat tirant a claret. Junt amb la fotografia ha escrit unes pautes a seguir per tenir cura dels pneumàtics en aquesta època de l’any, i entre elles ha escrit la importància de la revisió del vehicle i dels pneumàtics si es vol fer una escapada a la muntanya.
Com ho veus? L’Enric ha fet un bon treball d’imatge + publicació? El missatge que transmet l’Enric és clar. Vol que els seus clients tinguin en compte que han de fer una revisió/canvi de pneumàtics.

Però no solament has de publicar fotografies dels teus productes o intentar vendre’l, també és molt important EMOCIONAR amb les teves imatges. Perquè una imatge també transmet emocions, i podem dir que un 70% de les publicacions han de ser d’aquest contingut.

Com veig que t’agraden els exemples, posarem un altre.

L’Anna té una cafeteria al centre de la ciutat. Com a tots els empresaris, a l’Anna li agrada molt capturar i publicar les emocions que s’hi viuen a la seva cafeteria. Aquest matí ha observat que en una de les seves taules hi havia un pare amb la seva filla prenent una xocolata amb els croissants que ella fa cada matí. Sense que se n’adonessin, l’Anna ha fet una foto de la família menjant la xocolata i rient. Com us podeu imaginar la foto ha quedat espectacular. Es podia veure el nom de la cafeteria en els tovallons de la taula, l’esmorzar tan bo que aquell pare i aquella nena estaven gaudint, i l’emoció de la imatge amb la felicitat d’aquell pare amb la seva filla. (Haig de dir, que a la imatge no es veu realment qui són, ja que per publicar fotografies de persones s’ha de tenir el consentiment previ i més si hi ha menors.) Tot això ho ha publicat al seu Facebook i a l’Instagram i ha escrit unes paraules molt maques plenes d’emoció i felicitat.

Veus com tot no és vendre? També pots transmetre emocions a les fotografies.

una bona imatge a les xarxes socials

Amb aquests dos exemples, com pots veure, arribem a públics totalment diferents. Aquest és un altre consell que has de tenir en compte. Saber a quin públic objectiu es dirigeix la teva empresa. A partir d’aquí també tindràs clar quin tipus d’imatge agrada més i quina no tant.

En resum, et dono els sis consells per aquesta primera entrada relacionada amb la importància de la imatge a les xarxes socials:

  • Saber quina xarxa social s’adapta millor al teu negoci
  • Tenir una estratègia de màrqueting definida
  • Seguir sempre els mateixos paràmetres a les fotografies (Colors, filtres, resolució, etc)
  • Saber quin missatge vols transmetre a la publicació
  • Emocionar
  • Tenir clar a quin públic objectiu es dirigeix la teva empresa

Aquesta entrada podria donar molt a parlar, ja que és un tema molt ampli. M’encantaria que em deixeu un comentari si us ha agradat la meva primera publicació al blog de solucions360.

Si necessiteu assessorament de màrqueting online o aneu perduts en aquest tema de les xarxes socials, podeu contactar amb nosaltres i us assessorarem sense cap compromís.

Judit Cano
@juditcs1

About the author

Judit Cano administrator

    You must be logged in to post a comment