Beneficis del podcast per al teu negoci
Reprenem el podcast de solucions360 amb nou contingut que esperem que sigui útil per al teu negoci o activitat. Avui dediquem aquest podcast a parlar precisament d’aquest canal de comunicació que, a la vegada, és una eina molt potent de màrqueting online. I, a més, poc explorada.
Perquè ara el podcast està de moda? Cada vegada el terme ‘podcast’ és més freqüent. Ja no és una paraula desconeguda, una cosa estranya o d’ús minoritari.
Els podcast, però, no són una cosa nova. Existeixen fa molt de temps. Van començar a aparèixer amb els primers usos d’internet, a finals dels anys 90, quan alguns webs donaven la possibilitat als seus usuaris de sentir en streaming o descarregar peces d’àudio. Es van començar a estandaritzar amb la popularizació dels RSS o sindicadors de contingut.
En definitiva, els podcast són el que abans deiem ‘Ràdio a la carta’, tot i que deseguida van començar a aparèixer continguts en àudio que ja no eren de producció en exclusiva de les emissores de ràdio.
Tot això passava en un context en el que les connexions a internet eren lentes i les tarifes de dades per a mòbils eren cares i no donaven cobertura a tot el territori. A més, els smartphones no existien i escoltar un àudio en un mòbil no era una cosa del tot fàcil i tampoc molt habitual.
La revolució del contingut a la carta
Tot això ha canviat. I molt. Ara tenim connexions a internet molt ràpides, tant fixes com mòbils. Tenim telèfons intel·ligents o smartphones amb els que és molt fàcil consumir tot tipus de continguts: xarxes socials, vídeos i sí, també podcasts.
Si això afegim que els mòbils ara es poden connectar fàcilment a gairebé qualsevol cotxe que no sigui massa antic i que s’ha començat a popularitzar el consum de continguts audiovisuals a la carta -amb Youtube i Spotify com a màxims exponents- tenim els ingredients perfectes perquè el podcast visqui una segona joventut i el podem començar a considerar seriosament com una eina de màrqueting online per al teu negoci.
Beneficis del podcast per al teu negoci
Els beneficis del podcast per al teu negoci són molts. T’expliquem alguns d’ells:
Generes contingut útil i de qualitat
Els consumidors cada vegada són més exigents i més selectius. Per això cada vegada és més important oferir comtingut que sigui útil i de qualitat. Amb un podcast pots arribar al teu públic objectiu sense ser invasiu i aportant valor.
Es pot consumir en qualsevol lloc i moment
Igual que la ràdio, un dels poders del podcast es que es pot consumir mentre fas altres coses: mentre condueixes, mentre fas el dinar, al gimnàs o al sofà de casa. El consumidor té el poder d’escollir en tot moment. I això agrada.
Et fa ser diferent
Tothom fa posts en blogs i grava vídeos. No entrarem en la qualitat, que això és un altre tema. En canvi, no tothom és capaç de fer un podcast. I no perquè sigui complicat ni perquè hagis de tenir el do d’una veu de doblador professional sinó per desconeixement de les habilitats necessàries per comunicar amb la veu.
El poder de comunicar amb la veu
Enllacem amb el punt anterior. Comunicar amb la veu té un poder enorme. Diversos estudis científics asseguren que l’atractiu d’una persona -i per extensió d’un negoci o activitat- també és percebut per olors i la veu a més del contingut visual.
En el cas de la veu, com podem fer perquè jugui al nostre favor? Treballant el to, el timbre, el ritme o els silencis, per exemple.
Generes posicionament
El podcast es distribueix a través de blogs i plataformes com Ivoox, Soundcloud, Spotify, iTunes i Google Podcast. I això genera resultats per a les cerques a Google, cosa que beneficia al teu posicionament natural, al teu SEO.
Què? T’animes a fer un podcast per promocionar el teu negoci? Ja ho has fet? Si no saps per on començar, en el proper podcast en donarem alguns tips que et seran útils per poder començar en el món dels podcasts. I, si vols, també et podem ensenyar a fer el teu propi podcast a través d’una de les nostres sessions personalitzades.
Josep Lluís Vidal
@jvidalto