Com fer el calendari editorial del teu negoci

Alguna vegada t’hauràs parat a pensar què és això del calendari editorial de les xarxes socials. Avui t’explicarem quins beneficis aporta a la teva empresa tenir un calendari editorial i com l’has de fer. A més t’adjuntem una plantilla perquè puguis posar en pràctica el teu propi calendari editorial.

Quan observes les xarxes socials de la teva competència i veus que cada setmana augmenten els seus seguidors, et preguntes com ho fan?

solucions360 - solucions de Comunicació, Màrqueting online i Formació

Molts d’ells tenen un calendari de continguts (o calendari editorial) que gestionen ells mateixos o el seu Community Manager.

L’error més comú de les empreses (i dels emprenedors) és publicar sense cap objectiu i sense cap estratègia. No t’ha passat mai que mires el calendari i ja és dijous i encara no has fet cap publicació a les xarxes socials? Agafes una foto qualsevol de la galeria del mòbil i fas una publicació sense cap objectiu?. O bé fas la publicació només per vendre el teu producte/servei, amb un llenguatge massa comercial. MEECC! Fail total! 

Mira quins beneficis aporta tenir un calendari editorial.

  • Seguir una planificació del contingut de les xarxes socials et dona seguretat i estalvies temps (tindràs hores per dedicar a altres aspectes del teu negoci).
  • Pots analitzar els resultats de les teves publicacions i veure si el que publiques agrada a la teva audiència.
  • Segons els resultats d’audiència i engagement de les teves publicacions pots veure si has arribat als teus objectius.
  • Crees una imatge de marca amb les teves publicacions ja que segueixen una planificació.

Així què? T’animes a crear el calendari editorial del teu negoci?

solucions360 - solucions de Comunicació, Màrqueting online i Formació SEO

Pas 1. Quin objectiu vols aconseguir amb la teva presència a les xarxes socials? Hi seràs a totes? O només a Facebook i Instagram? Vols consolidar la marca amb les xarxes socials o només vols augmentar seguidors per tenir més vendes? Recorda que segons els teus objectius les teves publicacions hauran de ser d’una manera o d’una altra. Si el teu objectiu és consolidar marca, les teves publicacions tindran un contingut més informatiu. Hi haurà poques publicacions amb missatges de venda directa. Però no només això, també hauràs de posar el teu tó personal (de la teva marca), les imatges i els continguts seguiran una mateixa gamma de colors, etc.

Pas 2. Agafa una agenda anual i marca les dates importants que afecten al teu negoci: els dies de festa, vacances i dates clau del teu sector (rebaixes, black friday, etc).

Pas 3. Ara fes el mateix però trimestralment. Jo acostumo a fer el calendari de publicacions cada trimestre, així tinc 3 mesos “lliures” per no pensar en les publicacions.

Pas 4. Arriba la part més important: el calendari mensual.

Ja tens marcat en el teu calendari les dates més importants. Ara reparteix amb criteri les publicacions. Et deixo una llista amb diferents publicacions que pots fer:

  • Compartir una notícia relacionada amb la teva marca o sector
  • Publicar ofertes
  • Compartir consells
  • Publicar recomanacions
  • Compartir un contingut divertit amb imatge o vídeo
  • Publicar un post del teu blog
  • Realitzar una enquesta
  • Plantejar una endevinalla
  • Compartir vídeos, àlbum de fotos, infografies
  • Dirigir trànsit a la web
  • Publicar Sabies què? Sabies que 2 de cada 100 persones no tenen xarxes socials?
  • Realitzar preguntes als seguidors
  • Promocionar els altres perfils de xarxes socials que tens oberts
  • Fer un concurs o un sorteig
  • Call to action. És qualsevol trucada, visual o textual, que porti al lector o visitant d’una pàgina a realitzar una acció. Pot ser utilitzat en llocs web, blogs, emails i anuncis.
  • Promoure la teva imatge personal (branding)

Pas 5. Ara que tens els temes repartits arriba el moment de crear el contingut. Dins l’excel hi trobaràs un apartat que es diu “Copy”. Aquí has d’escriure el contingut del teu post.

Pas 6. Aquesta part dona per un altre post. Mesurar els resultats. Cada mes apunta quins han estat els resultats que han obtingut les publicacions: número de reaccions, comentaris, comparticions.. Obtindràs una visió global de com van les teves publicacions. Sabràs si ho has fet bé o no. A més, podràs fer comparacions amb altres mesos.

Recorda:

  • Cuida les teves publicacions. Revisa les faltes d’ortografia, les imatges i els enllaços.
  • Contesta als comentaris. No deixis comentaris sense respondre.
  • Agraeix si els usuaris fan valoracions a la teva Fan Page.

Cada mes solucions360 publica a Facebook i Instagram les dates importants d’aquell mes (festes, dies mundials i dies internacionals). Segueix-nos per veure-ho 😉

Et deixem una plantilla que pots utilitzar per crear el teu propi calendari editorial. Aquesta plantilla és d’ús públic, per tant no sobreescriguis en la mateixa. Copia-ho tot i enganxa-ho en un full d’excel privat, si us plau 🙂

Plantilla calendari editorial

Crec que junts hem començat una nova etapa. T’hem deixat molta feina per fer. Si t’estanques o tens dubtes ens pots enviar un correu electrònic a hola@solucions360.cat.

Fins la propera!

Judit Cano

Share this Post

Leave a Comment