Com fer mails automàtics amb Mailchimp

L‘automatització de certes tasques pot arribar a ser de gran utilitat. No hem d’oblidar mai, però, que no tot s’ha d’automatitzar. Mentre escric això, em ve al cap una cita de l’autor del llibre La semana laboral de 4 horas, Tim Ferris -llibre que recomano al 200%- que diu una cosa semblant a “No automatitzis allò que es pot eliminar”. I té tota la raó del món: automatitzar una tasca que no serveix per res no té cap sentit.

Per tant, quan tenim clar allò que volem automatitzar i perquè volem fer-ho és moment de posar-se mans a l’obra. Avui us parlem dels missatges automàtics de Mailchimp. Què són els missatges automàtics de Mailchimp?

Són correus electrònics que s’envien de forma automàtica a un usuari o grups d’usuaris quan aquest realitza una acció determinada.

 

Et parlo per exemple de donar-li un missatge de benvinguda que s’apunta a la teva llista o de felicitar a un client quan arriba el seu aniversari. Aquelles petites coses…

Ens fem la pregunta insalvable? Hem d’eliminar aquesta tasca? Resposta: NO (és més, si no la fas, ara la pots implementar). És útil automatitzar això? SÍ.

Pensa que, per un costat, és del tot inviable que tu estiguis pendent de l’enviament manual d’aquests missatges i, per l’altra, són una eina de fidelització de clients molt important.

Bé, i com es fa això amb Mailchimp?

Partim de la base que tens com a mínim una llista creada amb un número determinat de suscriptors.

El primer que has de fer és entrar al teu panell de Mailchimp amb les teves credencials. A dalt de tot, a mà dreta, al costat del teu nom d’usuari, trobaràs un botó blau amb la llegenda “CREATE”.

Automatitxació mailchimp

Si fas clic entraràs a una secció en la que veuràs tot el que pots “crear” amb Mailchimp: un e-mail; un anunci (ad); una pàgina d’aterratge (landing page); una targeta (postcard) o un formulari de subscripció (signup form).A nosaltres ens interessa el e-mail.

Automatitxació mailchimp

S’obrirà una finestra en la que tindràs un menú superior amb diverses opcions. Selecciona la que diu “Automated”.

Automatitxació mailchimp

 

Arribaràs a una pantalla en la que Mailchimp et mostrarà diversos tipus d’automatitzacions ja predefinides, com enviar un missatge de benvinguda als contactes nous o felicitar els teus subscriptors pel seu aniversari.

Seleccionem, per exemple, la del mail automàtic de benvinguda. Tan sols has de donar un nom a la campanya i selecciona la llista de subscriptors. Amb això, Mailchimp et crearà l’automatització i només hauràs de fer clic d’editat campanya (a la dreta).

Aquí comença el procés conegut de creació d’un mail normal amb Mailchimp: introducció del mail que enviarà el correu, l’assumpte i el disseny del mateix. Fàcil oi?

L’única cosa diferent a l’hora de crear aquest tipus de mails és que abans de dissenyar-los els has de programar. Es pot fer amb les plantilles predefinides que hem comentat abans o bé manualment, una opció un xic més avançada que si et ve de gust pots explorar.

I tú? Ja tens creat algun mail automàtic amb Mailchimp? Perquè no comences amb un mail de benvinguda? Sempre és d’agrair 🙂

Josep Lluís Vidal
@jvidalto

Share this Post

Leave a Comment