Aplicacions al núvol per a emprenedors i pimes

Treballar pel teu compte té molts aventatges però la teva vida pot arribar a convertir-se en un autèntic caos sense un mínim d’organització. Et parlo d’algunes aplicacions per treballar al núvol que jo mateix faig servir en el meu dia a dia per a la gestió del meu negoci.

Google Drive/Dropbox/One Drive

Qualsevol d’aquestes tres aplicacions et permeten mantenir la teva documentació al núvol de forma segura. Això et permetrà accedir als teus arxius en qualsevol moment i des de qualsevol dispositiu que tingui connexió a internet. Jo faig servir Google Drive ja que d’entrada em dona un compte amb 15 Gb d’espai gratuït i s’integra perfectament amb altres serveis de Google com Gmail. Per la seva banda, One Drive ofereix 30 Gb d’espai i permet guardar una còpia de la configuració del teu PC en els servidors de Microsoft. Dropbox també és una bona opció però la versió gratuïta queda una mica justa, amb només 2 Gb. Totes tres compten amb aplicació d’escriptori per treballar amb la teva informació de manera sincronitzada des de diversos ordinadors.

Correu Imap/web

Avui dia no et pots permetre el luxe de perdre un correu si el teu dispositiu es fa malbé o pateixes un robatori. Si fas servir un programa de gestió de correu electrònic com Outlook o Thunderbird configura els comptes amb el protocol IMAP. Això vol dir que els mails sempre queden al servidor i no al teu ordinador. Una altra opció és configurar els teus comptes a través de Gmail tal com explico en aquest post.

Evernote/Todoist

Les llistes de paper han passat a la història. Ocupen espai i es perden. És infinitament millor fer servir una aplicació com Evernote o Todoist per fer llistes de coses. Les pots classificar amb etiquetes i crear llibretes (carpetes) per emmagatzemar-les. Jo faig servir Evernote per tot. Fins i tot per la llista de la compra o apuntar idees que em venen al cap en qualsevol moment. Trobo a faltar la integració amb Google Calendar o qualsevol altre calendari per tal d’agendar les feines, cosa que sí permet Todoist.

Google Calendar

Un calendari online que puguis consultar o modificar des de qualsevol dispositiu i en qualsevol moment és vital per a la teva organització. Google Calendar és el rei dels calendaris al núvol. Poques coses et puc explicar que no coneguis d’aquest fantàstic servei de Google.

Hootsuite

Si gestiones més d’una xarxa social has de fer servir Hootsuite. Això o tens obertes infinites sessions al navegador. Hootsuite és un software online que et permet gestionar des d’on sol espai els perfils de les xarxes socials més utilitzades. A banda d’això compta amb una característica molt interessant: la possibilitat de programar actualitzacions de les teves xarxes. Així podràs arribar als teus seguidors d’una manera més eficient.

Contasimple

La comptabilitat. Aquesta cosa tan…no sé quin adjectiu posar-li 🙂 Però és imprescindible per a la bona marxa del teu negoci i per poder complir amb les teves obligacions fiscals. Tot i que deleguis en un gestor o assesor el càlcul i presentació dels teus impostos, has de saber en tot moment si estàs perdent o guanyant diners per tal de poder prendre decisions. Contasimple és el programa online de facturació que faig servir des de fa gairebé dos anys. És fàcil, ràpid i, un cop més, em permet accedir als comptes del meu negoci des de qualsevol lloc, fins i tot des del mòbil. Pots crear factures i pressupostos en un moment, enviar-les per mail o guardar-les al teu núvol. Realment recomanable.

Google Docs

Els documents de Google són una altra de les joies de l’imperi Google. Amb aquesta suite pots crear i editar documents de text, fulls de càlcul i presentacions que sempre tindràs disponibles. Especialment interessant per treballar en equip. A més, si vols guardar els arxius al teu ordinador els pots convertir a qualsevol dels formats d’Office de Microsoft.

Quines d’aquestes aplicacions fas servir? Suggereixes alguna altra? Ens ho pots explicar a través de Linkedin, de Twitter o de Facebook.

Josep Lluís Vidal
@jvidalto

Share this Post

Leave a Comment