Instagram, un aparador per a la teva activitat

Encara no puc creure que encara no hagi dedicat un sol post a parlar de la potència d’Instagram per connectar amb el teu públic objectiu! Instagram no és una xarxa social nova, ni molt menys. M’atreviria a dir que es troba en plena fase de consolidació i, des de l’any passat, ha fet el salt al món dels negocis amb la creació dels comptes corporatius. Anem a veure, doncs, algunes de les bondats de la xarxa social dedicada a compartir imatges que, per cert, també forma part de l’univers Facebook.

Abans de res, és important saber que l’ús d’Instagram -com qualsevol altra xarxa social- amb finalitats comercials s’ha d’entendre dins el context d’un pla de màrqueting i/o comunicació. Fer-la servir ara perquè em sembla interessant i sense un objectiu clar i definit només servirà, en el millor dels casos, per portar-nos a la frustació i a la pèrdua de temps. Les caracteristiques d’Instagram -els filtres, les stories, els hashtags etc.- ja les coneixem, per tant no centraré aquest post en les seves possibilitats tècniques. Així que, anem al gra.

Instagram a l’empresa

Fa poc més d’un any, Instagram va crear els comptes corporatius, fet que permet diferenciar l’ús particular de l’empresarial. Els comptes corporatius d’Instagram porten novetats importants com, per exemple, la possibilitat de construir anuncis sense passar per la potent plataforma publicitària de Facebook. Això sí, les possibilitats que ofereix la plataforma d’anuncis d’Instagram són, de moment i segons el meu punt de vista, limitades tot i que suficients. Encara, però, és necessari associar el compte a una pàgina de Facebook.

Els comptes corporatius d’Instagram també permeten afegir la localització del negoci, una adreça física i un telèfon de contacte. Tot ben claret per facilitar les conversions.

Perquè utilitzar Instagram a l’empresa?

Seria un error pensar que Instagram és una xarxa social únicament pensada per a moments d’oci. I si aixì fos…no veig cap problema per utilitzar-la com a aparador del meu negoci donat que si els meus clients potencials s’hi passen una bona estona, poder és convenient que la meva empresa també hi sigui, oi?

L’ús d’Instagram a l’empresa planteja molts aventatges com, per exemple, la possibilitat d’arribar a nous segments de mercat. Per altra part, Instagram s’ha mostrat com una xarxa amb un alt grau d’engagement -participació de l’usuari-, bastant més que Facebook o Twitter. Aconseguir seguidors i likes a Instagram és relativament fàcil. A més, en tractar-se d’una plataforma pensava per difondre un contingut, en principi amable, ajuda a empatitzar amb el teu públic objectiu i és perfecta no només per fer publicitat, sinó també per ensenyar la cultura empresarial, la forma de treballar i posar cara als treballadors o impulsors del projecte.

Un altre concepte important a Instagram és el de Comunitat. A través d’un contingut relativament simple de produir, com són les fotografies o els vídeos de curta durada, podem crear un grup d’usuaris fidels que es converteixin en embaixadors de la nostra marca, producte o servei.

I tu? Ja fas servir Instagram per al teu negoci o activitat?

Contingut relacionat: curs d’Instagram

Share this Post

Leave a Comment