Laura Téllez: “el respecte i els valors no s’han de perdre a les xarxes socials”
Si hi hagut un sector que s’ha adaptat perfectament a internet ha estat el de la radiodifusió. Tot i que encara queda molt camí per recòrrer, emissores de tot tipus han trobat el seu espai a la xarxa per interactuar amb els seus oients sense perdre la seva essència. Aquest fet és molt més evident en el cas de les emissores de ràdio de proximitat, que han vist com internet i les xarxes socials s’han convertit en un aliat perfecte del trosset d’espai radioelèctric que ocupen.
En aquest podcast parlem amb Laura Téllez, directora d’una d’aquestes emissores locals, Ona Malgrat. L’emissora municipal de Malgrat de Mar compta amb pocs recursos tècnics i humans però la seva projecció a internet és molt notable. Compten amb una pàgina de Facebook, canal de Twitter, perfil a Instagram, un canal a Ivoox i un altre a Youtube. L’ús combinat d’aquestes plataformes -cadascuna amb un enfocament diferent- permet a l’emissora saber, per exemple, quins són els temes que més interessen a l’audiència, tal com explica Téllez en el podcast.
La directora de la ràdio local de Malgrat de Mar aposta pel màrqueting de continguts com una eina clau per arribar al públic objectiu. També creu que la marca personal es pot aplicar a empreses i a particulars i és molt més que la teva imatge a internet. “És com un currículum en constant actualització, que sempre va amb tu. Marca personal és també el que fas o dius quan vas a comprar el pa”.
Per Laura Téllez, el sector de la ràdio encara no està aprofitant tot el que internet té per oferir “perquè internet és un món en constant canvi i sempre ens quedarà camí per fer”. I també destaca que els valors i el respecte mai s’han de perdre a les xarxes socials.