Quatre formes de fer publicitat online

La visibilitat a internet no és fàcil. De fet, cada cop és més complicada. Aquell discurs que, amb internet, tothom pot arribar a les persones que vulgui sense estar sotmesos a la ‘dictadura’ dels mitjans de comunicació tradicionals, crec que ja està caducat. Ara tenim una altra ‘dictadura’, la que imposen Google i Facebook.

Però abordem la qüestió des d’un punt de vista positiu.

Què puc fer jo per fer més visible el meu negoci a internet?

cursos de formacio web wordpress xarxes socials

Els que ens dediquem a la Comunicació i el Màrqueting online sempre diem que hi ha dues maneres de ser visible: una forma orgànica, que requereix molt d’esforç i els resultats arriben a mig i llarg termini; i la publicitat online, on l’esforç que has de fer és fonamentalment econòmic i els resultats poden trigar menys temps en arribar.

Jo aposto per una combinació de les dues estratègies. De fet, he vist casos en les que s’ha intentat arrencar algun projecte invertint molt en publicitat i poc en posicionament orgànic i al revés. I cap dels dos ha acabat funcionant.

Avui, però, centraré aquest post en les diferents formes de publicitat online que tens al teu abast.

Google Ads (abans Google Adwords)

Que la visibilitat a internet de qualsevol negoci depèn de Google no és cap secret, sobretot si tenim en compte que és el buscador que utilitzen a Espanya el 95% dels usuaris.

Els anuncis de Google són una forma ràpida de portar tràfic al teu web o blog. A partir d’unes determinades paraules i frases clau que hauràs de definir prèviament (idealment les que faria servir el teu client potencial per trobar-te a Google) pots construir diversos anuncis que es mostraran al principi i al final de cada pàgina de resultats del buscador.

formacio online socialmedia wordpress

Això, però, és una subhasta. Quanta més competència hi hagi per una paraula clau, més hauràs de pagar per sortir en les primeres posicions i amb més freqüència. Per tant, si no tens un pressupost mínim per invertir en publicitat, no t’ho plantegis.

No hi ha una xifra exacta ni estàndard però si no pots gastar un mínim de 5 euros al dia (150 euros al mes) és millor que no ho intentis o estaràs llençant els diners. O regalant-los a Google 🙂

Facebook Ads

Aparentment, la publicitat a Facebook és més econòmica que a Google. Aparentment. Sí que és veritat que he vist casos de publicitat a Facebook amb inversions sensiblement inferiors a les de Google però això no vol dir que si vols resultats sostinguts en el temps no hagis de destinar una quantitat de recursos a la xarxa social de Mark Zuckerberg.

Has de tenir molt clar que fent publicitat a Facebook estàs arribant només als usuaris de la xarxa social -que són molts- i, atenció, també als d’Instagram!

Gestió de xarxes socials i màrqueting de continguts

L’ús d’Instagram a l’empresa és creixent

Per contra, la inversió de publicitat a Google arriba potencialment a qualsevol persona que navegui per internet.

També pots fer publicitat a la resta de xarxes socials com, per exemple, a Linkedin o a Twitter. Com sempre, has d’estudiar on és el teu públic objectiu.

Publicitat en mitjans online

Per molt que diguin els mitjans de comunicació continuen tenint un gran poder d’influència. Només cal veure les xifres d’audiència online de diaris digitals com l’Ara.cat o Nació Digital.

Contractar espais de publicitat en aquestes plataformes pot ser una bona manera de fer-te visible en un moment determinat. Igual que amb Google, estaràs sent visible de forma potencial per a tothom que navegui per internet.

Portal de notícies laselva360.cat

Portal de notícies laselva360.cat

Els mitjans de comunicació local tenen molt a dir en aquest sentit. Si bé, el seu abast pot ser inferior en termes absoluts al de mitjans nacionals, aporten un valor afegit clau: la fidelitat dels seus seguidors. Com a exemple, podem citar mitjans de proximitat com laselva360.cat o maresme360.cat.

Patrocini de continguts

El màrqueting de continguts ha arribat per quedar-se. La publicitat, si és invasiva i intrusiva, provoca rebuig. I ara, és relativament fàcil desfer-se d’ella.

En canvi, si aportem a l’usuari alguna cosa de valor o, millor encara, si li solucionem alguna cosa amb alguna aportació nostra tindrem molt guanyat. Em refereixo a patrocinar un reportatge o secció periòdica del teu sector en un diari digital, blog o podcast.

Però recorda. No has de vendre, has d’aportar valor. Si aportes valor, la venda acabarà arribanr.

I tu? Amb quins canals et quedaries? Has tingut alguna experiència amb algun canal dels que hem explicat aquí o amb algun altre? Ens la pots explicar als comentaris o a les xarxes socials.

Josep Lluís Vidal
@jvidalto

Share this Post

Leave a Comment