Millora la visibilitat a les xarxes socials amb hashtags
Una bona utilització dels hashtags pot fer que siguis més visible a les xarxes socials. Però, saps com els has d’utilitzar? Si sempre t’has preguntat si ho fas correctament, a continuació t’expliquem unes pautes per treure’n profit.
És la xarxa social de moda. Milers d’usuaris tenen un compte d’Instagram, una xarxa social atractiva per la seva gestió de les imatges.
I quins hashtags són els més buscats? Et mostrem un llistat actualitzat:
- #love
- #instagood
- #photooftheday
- #fashion
- #beautifuk
- #happy
- #cute
- #like4like
- #tbt
- #followme
(font websta.me)
Però, per tenir un perfil amb seguidors “reals” cal utilitzar els hashtags relacionats amb el teu sector. Per exemple, tens un negoci de restauració i mostres un dels teus plats diaris. Els hashtags més recomanats serien: #menu #menudiari #dinar #cartanova #(nom del plat) #(ingredients del plat) #(localització del restaurant), etc. Si el teu restaurant és a la costa, o els teus clients són de parla anglesa, recorda posar els hashtags en anglès/castellà.
Utilitza de 5 a 10 hashtags per publicació, no més. I abans de posar-los, crea contingut. No és una bona publicació si no escrius un contingut amb valor.
Si tens un negoci/botiga, recorda posar la localització. Així et trobaran més fàcilment.
I per què s’utilitzen els hashtags?
És una cerca avançada de les paraules claus. Si busques imatges d’esport, en el buscador posaràs: #deporte #fitness #gimnasia #esport #exercicis …
Però el que realment et recomanem és que facis un petit estudi del teu sector i dels teus clients i veure per on es mouen. Què és el que els hi agrada i atreure’ls amb la teva essència.
La gran xarxa social amb milers i milers d’usuaris.
A Facebook la utilització de hashtags no és la mateixa que Instagram. Utilitza només els més representatius de la teva publicació. Així que, si parles de menjar italià, pots posar: #comidaitaliana #recetaitaliana … No et recomano que posis més de tres, i posa sempre el nom del teu negoci i la localització.
Quan realitzes una cerca amb una paraula Facebook et mostrarà les opcions d’aquella paraula: grups, persones, pàgines i publicacions públiques (és a dir, les publicacions relacionades amb la paraula clau que vols trobar). És aquí a on t’has de fixar quina paraula clau és l’adequada per a la teva publicació.
Twitter és un món a part. Amb publicacions que moren a la mitja hora. És la xarxa social per persones dedicades al món de les notícies, tecnologia, màrqueting digital, esport, etc.
Els seus hashtags, normalment, són utilitzats per crear línies de converses, grups o comentaris relacionats.
Utilitza la mateixa aplicació de Twitter per veure quines tendències són les actuals.
Conclusió: utilitza els hashtags amb la teva essència
Vols una assessoria personal per treure’n profit de les xarxes socials? Estarem encantats d’ajudar-te 🙂
Judit Cano
@juditcs1