Resum de premsa agost 2017

Resum de premsa agost 2017

Enrere han quedat els mesos d’agost en els que NO passava absolutament res. Era el mes en el que s’acostumaven a publicar informacions surrealistes amb l’objectiu d’omplir informatius i pàgines de diaris, tot i que això ara alguns també ho fan en qualsevol època de l’any. Però bé, aquest és un altre tema :-). El que vull dir és que aquest agost ha sigut mogudet a nivell informatiu, també en el nostre sector. Aquí teniu el resum de premsa amb algunes de les informacions més destacades que han recollit els mitjans de comunicació.

L’atac hacker a la cadena HBO

Vam conèixer la notícia a finals de juliol però els fets s’han anat desenvolupant al llarg del mes d’agost. Primer es va confirmar que uns hackers havien entrat als servidors de la cadena de televisió HBO, productora de la sèrie “Joc de trons” i que havien aconseguit copiar material divers de la popular sèrie, incloent alguns capitols que encara no s’havien emès, així com material d’altres sèries produïdes per la cadena. Dies després es va conèixer que els hackers demanaven una important suma de diners a canvi de no publicar el material.

La notícia la van recollir el portal Marketing Directo, La Vanguardia i El País, entre altres.

Facebook desconnecta una intel·ligència artificial que havia desenvolupat el seu propi llenguatge

S’han fet moltes pel·lícules sobre el domini del món per part dels robots. I molts de nosaltres segur que més d’una vegada hem pensat que la solució a que una màquina no faci de les seves és desconnectant-la de tota font d’energia. Doncs bé, aquest dia, per inquietant que sembli, ha arribat. Facebook ha hagut de desconnectar una intel·ligència artificial programada inicialment per negociar amb una altra en anglès. Amb el pas del temps, les dues màquines van començar a desenvolupar un llenguatge propi molt més eficient que l’original però que al final es va fer incomprensible per als seus creadors. Molt probablement no hi havia cap perill però una cosa és evident: l’invent s’estava anant de les mans.

Informació recollida per El Mundo i El Periódico

Disney deixa Netflix

Una altra de les notícies de l’estiu, sense cap mena de dubte. El gegant Disney ha anunciat que d’aquí un parell d’anys deixarà la plataforma d’streaming Netflix per crear-ne una de pròpia. Veient la rendibilitat que estan tenint les plataformes de distribució de continguts, un dels majors productors mundials de continguts infantils ha decidit que vol una part del pastís que ara s’emporta Netflix per portar el seu contingut a l’usuari final. Cada vegada hi ha menys intermediaris entre productors i consumidors i, la veritat, no sé si això és bo, dolent o simplement no és res.

Notícia recollida per Marketing Directo

Spotify supera la barrera dels 60 milions d’usuaris de pagament

I parlant precisament de plataformes, també hem conegut durant l’agost que Spotify ha superat els 60 milions de comptes de pagament, les anomenades “Spotify Premium”. És una bona notícia per a la companyia, que prepara la seva sortida a borsa per a finals d’aquest 2017. Llegíem la notícia a Marketing Directo.

About the author

Josep Lluís Vidal administrator

    You must be logged in to post a comment