Resum de premsa març 2018

Aquestes són algunes de les informacions més destacades del sector del màrqueting digital i la comunicació del mes de març. Les expliquem a partir de les publicacions d’alguns dels mitjans de comunicació més influents.

Escàndol amb l’ús de les dades dels comptes privats a Facebook

Moltes notícies relacionades amb la gran filtració de la privacitat de dades dels usuaris de Facebook. La notícia del diari El País, menciona com Facebook escaneja les fotos enviades des de la seva plataforma Messenger. La Vanguardia ens explica com Facebook notifica als seus usuaris quines aplicacions fan servir les seves dades personals i com poden saber l’ús d’aquestes. El Mundo indica com Facebook ja comença a limitar les dades dels seus usuaris.

Crec que tot l’enrenou que s’ha originat entorn a Facebook ens ha de fer plantejar-nos quina informació li estem donant a aquesta plataforma i a la resta d’aplicacions de les xarxes socials.

Noves funcions a Instragram

Instragram ja té una nova funció que permet etiquetar productes. Permet que els usuaris puguin accedir a la botiga i comprar el producte directament.

Una nova actualització, pendent encara de publicar, permetrà que els usuaris puguin veure les publicacions per ordre cronològic i no amb el mètode actual, que les ordena segons la importància que l’algoritme decideix.

Si vols veure la notícia completa, la publica El Mundo.

Youtube

Els canvis que ha introduit Youtube a l’hora de fer els pagaments als Youtubers -usuaris que creen contingut especific a Youtube- ha fet que molts d’ells es mostrin indignats. Nasim Agdham ho ha manifestat d’una forma contundent a les seves xarxes socials. Notícia de La Vanguardia.

En canvi, El Mundo y Márketing Directo anuncia que un grup de protecció del menor a Estats Units ha denunciat a Youtube per no protegir les dades de menors d’edat i recopilar informació confidencial sense cap consentiment.

Judit Cano

@juditcs1

 

Share this Post

Leave a Comment