Facebook restringeix encara més la visibilitat de les pàgines

Facebook ha anunciat un nou canvi en el seu algoritme Edge -el sistema que decideix quins continguts mostra a cada usuari- que afectarà a les pàgines corporatives de marques i mitjans de comunicació. No és el primer canvi que l’empresa de Mark Zuckerberg fa en aquest sentit, ja que actualment la visibilitat de les publicacions d’una pàgina està limitada al 10-15% del total de seguidors de la mateixa, excepte quan existeix interacció amb ella (likes, comentaris i comparticions) o es fa publicitat.

Però hi han estratègies per no perdre de vista les pàgines que segueixes. Aquesta setmana el New York Times ha publicat un article en el que es detalla la manera de seguir rebent les actualitzacions de les pàgines que t’interessin i que ha recollit també el diari Ara. Això sí, es tracta d’una acció manual que ha de fer l’usuari, amb la qual cosa està clar que, poc o molt, les pàgines perdran visibilitat orgànica.

Per tal d’assegurar-te que continues rebent com fins ara les actualitzacions de les pàgines que vols has d’anar a la pàgina en qüestió i has de fer clic en el botó de “M’agrada”. Es desplegaran un seguit d’opcions. A la secció “Al teu canal de notícies” hi ha dues opcions: “Mostra primer” i “Predeterminat”. La primera permet que els continguts publicats per aquesta pàgina apareguin a la part alta del teu mur i la segona només que continuïs veient la pàgina com fins ara, de manera regular. Hi ha una segona part, que permet rebre o no notificacions quan aquesta pàgina publiqui alguna cosa i, fins i tot, escollir els continguts que vols veure de forma destacada: esdeveniments, enllaços, vídeos etc.

De fet, algunes veus ja han insinuat que aquesta és una nova estratègia de Facebook per fer passar per caixa a les empreses, negocis i emprenedors, tot i que des de la xarxa social ho justifiquen dient que el resultat d’un seguit d’enquestes als seus usuaris revela que aquests prefereixen veure més el contingut d’amics que no el de pàgines que segueixen. En resum, a partir d’ara, al teu Facebook veuràs moltes més publicacions de persones que d’empreses.

Què et semblen aquests canvis que implementarà Facebook? Estàs d’acord? Com sempre ens ho pots explicar a través de Linkedin, de Twitter o de Facebook. I si necessites ajuda amb la teva pàgina de Facebook contacta amb nosaltres a través d’aquesta pàgina de contacte. Recorda que si vols rebre articles com aquest al teu mail o coneixes a algú a qui li puguin ser d’utilitat, aquesta és l’adreça per apuntar-se al newsletter setmanal.

Josep Lluís Vidal
@jvidalto

Share this Post

Leave a Comment