Miquel Curanta: “L’última cosa que s’ha de fer a les xarxes socials és publicar un catàleg de productes”

Podcast de solucions360
Podcast de solucions360
Miquel Curanta: "L'última cosa que s'ha de fer a les xarxes socials és publicar un catàleg de productes"
/


Al podcast d'aquesta setmana parlem amb el director del Club Català de Cultura (TresC), Miquel Curanta. Amb ell, analitzem el pes que tenen actualment les xarxes socials, especialment Facebook, en un sector com el de la cultura.

El Club TresC és una iniciativa nascuda del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i gestionada per una empresa privada amb diversos socis de referencia del món de la cultura. El 3C, per una banda, dóna avantatges i informació al client final, el consumidor de cultura en aquest cas, i per l'altra, és una plataforma de difusió per als organitzadors d'esdeveniments, amb presència a mitjans tan potents com Catalunya Ràdio o TV3.

Miquel Curanta parla de dos conceptes clau en el món del màrqueting actual: comunitat i valor afegit. I aposta per fer sentir especial a l'usuari d'una manera molt pràctica i tangible com, per exemple, "fer pagar menys per una entrada".

Sobre la influència de Facebook, Curanta cada vegada posa més en qüestió la seva utilitat per comunicar-se amb la seva audiència. "Cada vegada funcionen més els continguts per aconseguir interaccions dels seguidors amb la marca", explica. I es pregunta: "fins a quin punt no som una xarxa social nosaltres mateixos?".

Sobre el poder del màrqueting de continguts Miquel Curanta ho té claríssim: "a Facebook -i a les xarxes en general-, l'ultima cosa que has de fer es posar el teu catàleg de productes ja que automàticament això és percebut com a publicitat intrusiva. Has de fer un vídeo explicant els beneficis del teu producte". I posa un exemple molt gràfic: l'oferta d'una rosa d'un venedor ambulant en una terrassa d'un bar, oferta que habitualment és rebutjada.

Share this Post

Leave a Comment