Com fer servir Yoast SEO per aconseguir posicionament natural
El posicionament d'un projecte a internet sempre ha estat important. Actualment és vital. Sense posicionament estem comdemnats al fracàs. Avui et porto aquest post sobre el plugin Yoast SEO per a WordPress que t'ajudarà a optimitzar els teus posts i pàgines per tal que siguis més visible a la xarxa. Les tècniques de posicionament de continguts als buscadors han anat canviant amb el pas del temps. Fa uns anys es donava molta importància a les paraules clau -keywords-, les negretes i els enllaços des de pàgines externes. Actualment, aquests elements també tenen un pes però és menor.
Google prioritza contingut de qualitat i original que es publiqui de forma periòdica. Després, entren en joc la resta d'elements. A banda de contractar publicitat via Adwords o Facebook, com podem fer que els nostres continguts siguin visibles i, per tant, augmentin les visites del nostre web? Queda clar que hem de mimar els nostres continguts. Fer-los molt bé. I això té un altre benefici: transmetem una bona imatge.
Per als projectes fets amb WordPress existeix un plugin fenomenal: Yoast SEO. És un plugin amb una versió gratuita i una altra de pagament. La versió gratuïta té infinitat de recursos que ens ajudaran a posicionar el nostre contingut de manera òptima. Yoast SEO és un plugin que ens dóna “pistes” sobre si el post o pàgina que estem produint serà vist amb bons ulls per Google. Per això, analitza elements com el títol, l'extensió del contingut, el títol SEO, les paraules clau, la descripció o les imatges, entre altres. A continuació et deixo una descripció dels aspectes més importants que analitza Yoast SEO.
Titol SEO
No és el mateix que el títol de la pàgina o article però podria ser-ho. El títol SEO es refereix al nom que apareix en la part superior de la pestanya del navegador. És el nom que Google donarà al teu contingut en els seus resultats. Continua sent una de les tècniques més poderoses de SEO natural.
Metadescripció
És un text que descriu breument de què parla la pàgina o article i ha d'incloure la paraula clau amb la que resumim el contingut del text. Per aquest article, per exemple, una bona paraula clau seria “posicionament Yoast SEO”. Aquesta descripció és la que agafa Google també en els seus resultats de cerca. Text A banda que el contingut sigui original i de qualitat -ben escrit, sense faltes d'ortografia- també s'ha de tenir en compte que sigui llegible. D'això en parlem més abaix. En aquest punt és important destacar que un text que contingui menys de 300 paraules es considera pobre i, per tant, tindrà menys possibilitats de posicionar-se correctament.
Paraula clau
La importància de la paraula clau s'entén en combinació amb altres elements. Google té en compte aspectes com la densitat de la paraula clau en el text –que no sigui ni molt alta ni molt baixa, és a dir, natural-, que aparegui en el títol i la descripció i també en els atributs de les imatges. Quan més específica sigui millor. Això voldrà dir que hi haurà menys competència per aquest concepte.
Url
És un altre dels elements antics de posicionament que continuen tenint un pes destacat. WordPress y Yoast SEO ens donen la possibilitat de construir de manera totalment personalitzada les url. També haurien de contenir la paraula clau objectiu.
Imatges
Un contingut amb imatges sempre és més atractiu i ajudar a entendre millor el que es vol transmetre. Per això, Google posiciona millor els continguts amb imatges que els que no en tenen, a banda que també podem cercar imatges directament i atraure visitants al nostre lloc web per aquesta via. És important que les imatges continguin atributs emplenats com el text alternatiu (alt), a ser possible amb la paraula clau.
Llegilitat
Yoast SEO també analitza la facilitat de lectura del text a partir d'uns paràmetres. Per exemple, el plugin recomana que cada x linies de text afegim subtítols per dividir el text en subtemes. També té compte la longitud de les frases i els paràgrafs i que no existeixin dues frases que comencin de la mateixa manera.
Necessites ajuda per millorar el teu SEO? Pots contactar a través de Linkedin, de Twitter o de Facebook. Recorda que si vols rebre articles com aquest al teu mail o coneixes a algú a qui li puguin ser d'utilitat, aquesta és l'adreça per apuntar-se al newsletter setmanal.