Com fer anuncis de Facebook i Instagram amb Mailchimp

La publicitat a internet continua evolucionant. Les plataformes que ofereixen serveis de màrqueting online com, per exemple, la coneguda Mailchimp -per enviar correus electrònics de publicitat- ara ja permet la connexió amb Facebook i Instagram. I això què significa exactament?

Significa que pots construir un anunci de Facebook o Instagram dels teus productes o serveis que serà visible per als contactes d’una llista de Mailchimp o per a les persones que tinguin gustos similars a les que formen part d’aquesta llista o per a les persones que tinguin gustos similars a les que hagin fet “M’agrada” en alguna de les teves publicacions.

Així és com ho venen a Mailchimp. Clar, que tot això només és possible si l’adreça de correu que figura a la teva base de dades de Mailchimp és la mateixa amb la que estan donats d’alta a Facebook.

Tenint en compte que moltíssimes persones no fan servir més que un o dos comptes de correu electrònic -a banda dels de la feina- poder val la pena provar-ho, sobretot si tens una llista amb un mínim de subscriptors. De fet, per un anunci dirigit a una llista el mínim exigit és de 100 subscriptors i per una audiència similar, el mínim és de 500. Si no arribes a aquests valors ni ho intentis, ja que no podràs continuar endavant amb el procés.

Política de preus

Els preus d’aquest servei de publicitat a Facebook i Instagram a partir de la teva llista de Mailchimp és superior al d’una campanya estàndard a les dues xarxes socials. La facturació es fa per dies amb un mínim de cinc euros diaris tot i que pots establir un pressupost màxim. A més, Mailchimp no et cobrarà la quantitat no gastada d’aquest pressupost

El preu d'un anunci a Facebook i Instagram fet a Mallchimp és de 5 euros per dia

La creació dels anuncis

Per tal de poder experimentar amb aquesta interessant eina el primer que has de fer és connectar els teus comptes de Mailchimp i Facebook. Instagram quedarà connectat automàticament si tens un compte d’empresa vinculat a la teva pàgina de Facebook. Més endavant ja decidiràs si vols fer l’anunci a Facebook, Instagram o a les dues xarxes socials.

La connexió amb Facebook es realitza fent clic al botó del menú principal “Campanyes” i després “Create-ad”. Després hauràs de donar un nom a la campanya -només visible per tu- i acceptar les condicions d’ús.

Posteriorment hauràs d’anar a la secció “Facebook Page” i fer click a l’opció “Connect Facebook”. T’hauràs d’identificar com a usuari de la plataforma -recorda que hauràs de tenir el rol d’administrador de la pàgina per crear i gestionar anuncis- i després tornaràs a la mateixa pantalla per tal que puguis escollir la pàgina amb la que vols treballar.

Ara sí. Ha arribat el moment d’escollir si vols fer un anunci a Facebook, Instagram o a les dues xarxes. També ha arribat el moment d’escollir la teva audiència o públic objectiu.

Construir la teva audiència

Des d’aquesta secció pots escollir com arribar al teu públic objectiu: creant un public nou i determinant paràmetres de target com l’edat o el sexe; arribant als teus contactes que tens en alguna de les teves llistes de Mailchimp o de les pàgines de Facebook que administres o llençar un missatge que puguin veure persones que no tens com a contactes però que tenen gustos similars als que sí tens. Aquesta última és una opció molt interessant ja que permet eixamplar el teu abast.

Tipus d'anuncis a Facebook i Instagram des de Mailchimp

Tant si decideixes arribar a contactes de les teves llistes de Mailchimp com les que formen part de la comunitat d’alguna de les pàgines de Facebook que administres o si vols arribar a audiències similars, hauràs de tenir una audiència d’entre 100 i 500 contactes com a mínim. Per tant, no és una opció recomanable per a llistes petites.

Editar el teu missatge

Un cop establerts els paràmetres de l’anunci (pressupost i target) ha arribat el moment de dissenyar el teu anunci. Aquesta opció no és gaire diferent de la resta de dissenys de Mailchimp. La única diferència és que no hi han plantilles.

És molt important que escullis un bon títol, que persuadeixi a l’usuari. Que enganxi. També és vital la imatge que acompanyi l’anunci. Ha de ser atractiva i reflectir a la perfecció la intencionalitat de la campanya publicitària. Pots llegir aquest post en el que la Judit parla de la importància de les imatges en els teus posts i a les teves xarxes socials.

Recorda també que has de tenir el permís de l’autor de les imatges per utilitzar-les o bé fer servir algunes que no necessitin reconeixement per publicar-les. Respecta la feina dels altres i, de pas, estalvia’t un disgust 🙂

Recorda escollir una bona imatge

Una última recomanació en aquest punt passa perquè afegeixis un botó de crida a l’acció (Call to action). Al final, tots necessitem en un moment o altre una empemta per decidir-nos.

Totes aquestes funcions -i algunes menys rellevants- les trobaràs en aquesta secció.

Enviar l’anunci

Un cop hagis completat el disseny de l’anunci i hagis especificat les teves dades de pagament, l’anunci estarà llest per ser enviat a Facebook i Instagram. Tingues en compte que Facebook té la última paraula i els anuncis estan subjectes a la seva política de publicitat. Per tant, es podria donar el cas que sigui rebutjat. Si és així, no et preocupis. Rebràs un avís i tindràs l’opció de modificar-lo per tal que sigui acceptat.

I si no ho soluciones pel teu compte sempre pots recòrrer a nosaltres 🙂

Un cop l’anunci ha estat aprovat tens les mateixes opcions que a Facebook: el pots pausar per un temps determinat (per exemple, per canviar alguna cosa) o cancelar-lo.

El teu anunci ja està llest per enviar

Conclusió

Considero especialment interessant la possibilitat d’eixamplar la nostra base de dades a partir d’impactes publicitaris dirigits a persones que tenen gustos i comportaments similars a l’audiència que ja tenim.

De fet, aquesta és una de les fortaleses de la publicitat online: la possibititat de segmentar d’una forma tan precisa que permeti que els diners que gastis en publicitat tinguin un retorn molt alt.

Pensa que, cada vegada més, les persones odiem més la publicitat, sobretot si és intrusiva. Però si ens parlen de forma amable d’allò que ens agrada o estem buscant, l’interès està assegurat.

Josep Lluís Vidal
Comunicació, Màrqueting online i Formació a solucions360
@jvidalto

Share this Post

Leave a Comment