La meva experiència al BizBarcelona

El dimecres 1 de juny vaig tenir l’oportunitat de compartir una visita de feina a la fira dedicada al món de l’empresa i l’emprenedoria BizBarcelona. Ho vaig fer en companyia de professionals de la talla de Carmen Maria Cubero (Mejora Tu Marca), Martí Juanola (El Centre Eix de Negoci), Sandra Ballell (Sb Assessors), Sílvia Fàbrega (Consell Comarcal de La Selva) i Xevi i Adrià (Software Girona).

Són moltes les activitats, xerrades i conferències que ofereix BizBarcelona, fet que t’obliga a escollir algunes i descartar altres. En definitiva, t’obliga a enfocar-te, això que moltes vegades ens fa falta. El BizBarcelona també és una bona excusa per mantenir una reunió amb un potencial client o fer contactes. De visita gairebé obligada.

De tota la jornada em quedo amb la conferència que van oferir dos grans comunicadors com Sergi Mas i Albert Riba. L’hora programada (quatre de la tarda) era una mica perillosa per ser després de dinar però aquests dos grans comunicadors no van donar cap marge a la mandra i deseguida van aconseguir ficar-se el públic a la butxaca. Era com estar escoltant un programa de ràdio en directe: amb ritme, dinamisme i frescura.

El primer de tot que em va cridar l’atenció de la ponència va ser una afirmació tan òbvia que fins i tot fa ràbia que de vegades passem per alt:

Comunicar és vendre

O el que és el mateix: qui no comunica no ven. Així de senzill i així de complicat. Si no comuniques ets invisible, no et troben, no existeixes, la gent no sap què fas ni a que et dediques. I per tant, no vens. Evidentment, hi ha moltes maneres de comunicar, però això ja és un altre tema.

Un altre dels eixos de la conferència de Mas i Riba va ser l’explicació punt per punt dels elements necessaris per comunicar i tenir clar on vols arribar amb la teva idea o projecte de negoci. Es podria resumir perfectament en els cinc pilars en els que es fonamenta l’elaboració de qualsevol peça periodística:

Què, Com, Quan, On i Perquè

Pel que fa a l’esdeveniment en general, una de les principals conclusions és que les activitats com networkings, conferències i xerrades moltes vegades serveixen per recordar-nos allò que ja sabem, fer-nos reflexionar o encoratjar-nos a seguir endavant. Per la resta, el BizBarcelona és una típica fira on algunes empreses monten un stand per guanyar visibilitat i contactar amb possibles clients. En definitiva, una manera més de comunicar.

I tú, has estat al BizBarcelona? Quina impressió t’has emportat? Ha estat positiva?

Ens ho pots explicar a través de Linkedin, de Twitter o de Facebook. I recorda que si vols rebre articles com aquest al teu mail o coneixes a algú a qui li puguin ser d’utilitat, aquesta és l’adreça per apuntar-se al newsletter setmanal.

Josep Lluís Vidal
@jvidalto

Share this Post

Leave a Comment