Google Analytics a WordPress

Mesuraranalitzar i fer canvis si son necessaris són algunes de les claus de qualsevol estratègia de màrqueting. En definitiva, es tracta de saber cap on anem o si estem en el camí correcte que ens ha de portar a assolir els nostres objectius. Per això existeix una aplicació que s’ha fet molt popular des de fa uns quants anys: Google Analytics.

En el cas d’un blog o un web és de vital importància saber quants usuarisvisites o pàgines vistes té el nostre espai web. Aquestes són només algunes de les mètriques que podem -i hem- d’analitzar de manera regular. Per fer-ho existeixen al mercat diverses aplicacions. Sense cap mena de dubte, la més popular, a més de ser gratuïta i molt potent, és Google Analytics.

Per tal que Analytics funcioni amb el nostre web o blog amb WordPress és necessari que inserim un fragment de codi a la plantilla que estem utilitzant. El primer de tot, però, és donar d’alta el compte de Google Analytics. Es pot fer en dos minuts amb una adreça de Gmail. Una vegada tinguem el compte activat hem de d’anar a la propietat (lloc web) que volem administrar i buscar el codi de seguiment. El podem trobar a la tercera pestanya del menú lateral, que es diu “Informació de seguiment”.

Implementació al teu WordPress

Existeixen, com a mínim, tres maneres d’inserir Google Analytics al teu WordPress. A continuació te les expliquem.

A través de les opcions de la plantilla

Aquesta és la manera més senzilla però no totes les plantilles incorporen aquesta opció. En cas que la teva plantilla sí que ho permeti has d’anar a les opcions de configuració de la mateixa. També pots accedir des del menú principal d’administració de WordPress, a “Aparença” i “Personalitza”. Dins d’aquestes opcions hi haurà un espai per inserir el teu codi de Google Analytics.

A través d’un plugin

Si la teva plantilla no permet inserir el codi directament sempre pots recòrrer a un plugin. Si fas una cerca dins de wordpress.org/plugins per “Google Analytics” obtindràs diversos resultats. Com sempre passa amb els plugins i plantilles tot és qüestió de provar fins que trobis aquell que fa exactament el que vols. Per escollir un plugin tingues en compte que sigui compatible amb la teva versió de WordPress. Un altre bon indicador és el número d’instal·lacions actives.

Aquests són alguns dels plugins que pots fer servir per instal·lar el codi de seguiment de Google Analytics al teu WordPress:

https://es.wordpress.org/plugins/analytics-counter/

https://es.wordpress.org/plugins/pc-google-analytics/

De forma manual

I si t’animes, pots optar per l’edició de codi. Això sí, abans fes una còpia de seguretat del teu WordPress, per si a cas.

El codi de seguiment de Google Analytics s’ha d’inserir a l’arxiu header.php de la teva plantilla. Si accedeixes al hosting o servidor per FTP ho pots localitzar aquí:

wp-content → themes → nom del tema → header.php

El codi s’ha de posar just després de l’etiqueta body

Si no vols complicar-te amb programes FTP pots accedir a l’arxiu header.php des del mateix WordPress des de Aparença → Editor.

Ja tens inserit Google Analytics al teu WordPress? Necessites ajuda amb aquest tema o amb qualsevol altre relacionat amb WordPress? Com sempre ens ho pots explicar a través de Linkedin, de Twitter o de Facebook. Recorda que si vols rebre articles com aquest al teu mail o coneixes a algú a qui li puguin ser d’utilitat, aquesta és l’adreça per apuntar-se al newsletter setmanal.

I si necessites hosting per al teu WordPress tens el nostres serveis de hosting i manteniment per a WordPress, bàsic, avançat i professional.

Josep Lluís Vidal
@jvidalto

Share this Post

Leave a Comment